Шахраї придумали, як заробити на власниках євроблях – нові схеми

Шахраї придумали як нажитися на власниках евроблях в Україні. Грають зловмисники в основному на страхах водіїв перед дорогою розмитненням і великими штрафами за їзду на іноземних номерах понад дозволеного законодавством терміну (більше 10 днів).

Правила змінилися в листопаді 2018 роки після прийняття двох законів: перший дозволяє розмитнити автомобіль за пільговими акцизам до 22 лютого 2019 роки (термін не буде продовжуватися), а другий спрямований на покарання порушників, до яких по закінченню пільгового періоду будуть застосовуватися нові драконівські штрафи за прострочену розмитнення.

Пропозиції поставити евробляхі на облік за більш вигідними, ніж на митниці, почали щосили розганятися за тематичними групами в інтернеті і соціальних мережах. І, судячи з зацікавленій відгуку водіїв, шахраї без прибутку не залишаться.

Чи не зупиняє бажаючих заощадити водіїв навіть явно підозрілі схеми. Наприклад, шахраї пропонують зробити з евробляхі «двійника» з аналогічного українського автомобіля, поставивши на нього такі ж номерні знаки. У деяких випадках ділки навіть готові надати український техпаспорт (швидше за все, підроблений).

«Зараз рідко вдаються до перебивання vin-коду. Досить фальшивого техпаспорта і експлуатації транспортного засобу на обмеженій території. Таку схему давно практикують з машинами після ДТП. Думаю, що і до евробляхам теж може бути застосовано », – зауважив у розмові з UBR.ua автоексперт компанії Car4you Володимир Валуйський.

Хоча все це явно нелегально. Після подібних історій цілком реально залишитися без автомобіля, дістав серйозні проблеми з законом.

«Це відвертий кримінал і підробка документів, які загрожують арештом авто і реальними тюремними термінами», – підтвердив UBR.ua генеральний директор інформаційно-аналітичної групи «Автоконсалтинг» Олег Омельницький.

В першу чергу, подібні схеми спрямовані на водіїв, які не встигли розмитнити авто, але і не купував їх за кордоном. Переважна кількість таких машин числиться на балансі польських або чеських фірм, а керують ними українці за дорученням.

В такому випадку, кажуть експерти, єдиний спосіб легалізувати евробляху – знайти реального власника за кордоном і укласти з ним договір купівлі-продажу. Ця схема цілком легальна, але заплатити за розмитнення все ж доведеться. Та й пошуки реальних власників теж непросте завдання. Особливо враховуючи, що деякі фірми, на балансі яких значилися десятки, а то і сотні евроблях, зараз просто вже не існують. Тому нерідко підприємливі «бізнесмени (часом це ті ж люди, які пропонують схеми легалізації евроблях з дублікатами номерів і техпаспортами), надають ще одну послугу – пошук справжніх власників автомобіля закордоном.

«За моєю інформацією, така послуга зараз коштує від $ 100 до 400 євро. Виходячи з того, що вартість самої машини зазвичай не набагато більше (а ще її треба розмитнити), то власнику евробляхі краще або самому знайти законного власника, або спробувати позбутися від машини. Причому чим раніше, тим краще. Тому зараз автомобіль на європейських номерах в Україні можна купити за $ 400-600 », – розповів UBR.ua головний редактор проекту авто24 Сергій Матусяк.

Допомога в переоформленні евробляхі на українця полягає в фізичному пошуку юридичного власника, з яким у нотаріуса оформляється угода купівлі-продажу, і зняття авто з обліку для експорту в Україну. Розшукати людину, на якого оформлений автомобіль можна спробувати і самому, перш за все, по соціальним мережам. А якщо машина купувалася через фірму-посередника, то варто спершу звернутися туди – у них повинні зберегтися адреса і телефон власника. Якщо ж контакти посередника загублені, або така фірма юридично більше не існує, то звернення до нових посередникам – може залишитися останнім варіантом.

«Ніяких гарантій бути не може. Ще потрібно, щоб реальний власник захотів замислитися чужою проблемою. Адже він цілком може і відмовитися витрачати свій час. Якщо ж умовити його все ж вийде, то після процедури купівлі-продажу автомобіль можна буде легалізувати в Україні, але тільки після сплати всіх митних платежів », – підкреслив у бесіді з UBR.ua Олег Омельницький.

Автор: Денис Вергун

Джерело: UBR.ua

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *