Виплати субсидій, допомоги та пільги можна буде перевірити в реєстрі соціальної сфери

Уряд прийняв рішення про створення Єдиної інформаційно-аналітичної системи управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL).

Відповідна урядова постанова № 676 було прийнято 17 липня 2019 року.

Постановою затверджено Положення про зазначену систему та про Єдиний державний реєстр соціальної сфери.

Кабмін доручив Мінсоцполітики:

– створити Єдину інформаційно-аналітичну систему управління соціальною підтримкою населення України (E-SOCIAL) і Єдиний державний реєстр соціальної сфери для надання, призначення та виплати соціальної підтримки (соціальних виплат, допомоги, пільг, соціальних послуг та житлових субсидій);

– забезпечити до 30 вересня 2020 року наповнення Системи E-SOCIAL інформацією з використанням даних, наявних в інших інформаційних системах, використовуваних структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій, виконавчими органами міських, районних у містах (у разі їх утворення) рад для надання, призначення та виплати соціальної підтримки;

– забезпечити з 1 жовтня 2020 року використання Системи E-SOCIAL під час надання, призначення та виплати соціальної підтримки.

Система E-SOCIAL – це автоматизована система, яка використовується для збору, перевірки достовірності відомостей і обробки інформації, забезпечення доступу до даних через автоматизацію їх введення, зберігання, трансформації та відображення інформації про призначення, нарахування та отримання соціальних виплат, допомоги, пільг, соціальних послуг та житлових субсидій, відносин надавачів та отримувачів соціальної підтримки, а також інформації про нарахування та проведенні виплат.

E-SOCIAL складається з окремих підсистем, що працюють на різних рівнях і взаємодіючих між собою. В основні підсистеми E-SOCIAL входять:

  1. класифікатор соціальної підтримки – перелік видів соцпідтримки, складений для уніфікації процесів надання соціальної підтримки;
  2. підсистема автоматизації процесів – підсистема, яка складається з набору модулів (алгоритмів) автоматизації процесів надання соціальної підтримки, які дають можливість формування, виконання та моніторингу процесів, що забезпечують надання соціальної підтримки;
  3. підсистема аналітики та звітності – підсистема, що формує оперативну, статистичну, аналітичну, звітну інформацію про осіб, наданої соціальної підтримки, виплати, здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства при її наданні та підходах до контролю, актуальному стані соціальної підтримки;
  4. підсистема ідентифікації та авторизації – єдиний актуальний каталог облікових записів користувачів інформаційних систем для управління доступом (аутентифікація і авторизація) до інформаційних систем Мінсоцполітики з використанням засобів кваліфікованої електронного підпису відповідно до Порядку використання електронних довірчих послуг в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, підприємствах, установах і організаціях державної форми власності;
  5. підсистема управління взаємодією з одержувачами соціальної підтримки – підсистема, використовувана в межах процесів надання соцпідтримки для забезпечення комунікації з одержувачами соціальної підтримки та поліпшення процесів обслуговування в частині надання соціальної підтримки;
  6. підсистема управління документами – підсистема, що забезпечує централізоване зберігання документів різних типів, їх зв’язок з різним наповненням, а також індексацію документів, можливість їх пошуку за типом, назвою, наповненню і змісту;
  7. підсистема управління класифікаторами і довідниками – підсистема введення, обробки і контролю довідкової інформації, яка використовується Мінсоцполітики при наданні соціальної підтримки і забезпечує інші підсистеми і зовнішні системи актуальною довідковою інформацією;
  8. підсистема управління наданням соціальної підтримки – підсистема, що забезпечує логіку обробки заявок одержувачів соціальної підтримки, включаючи створення, модифікацію, зміна алгоритму обробки;
  9. підсистема фінансових розрахунків – підсистема, що складається з групи сервісів, що забезпечують фінансову складову процесу на всіх етапах соціальної підтримки для централізованого обробки всіх фінансових транзакцій, проведення розрахунків і соціальних платежів і зберігання їх результатів;
  10. портал послуг – веб-портал сфери соціального захисту населення для одержувачів соціальної підтримки з захищеними особистими кабінетами, доступом до електронних послуг, можливістю відслідковувати стан розгляду особистих звернень, з адаптацією відображення контенту для осіб з вадами зору та слуху; доступ до порталу послуг надається після підтвердження особи на обробку своїх персональних даних відповідно до законодавства;
  11. шлюз обміну – єдина точка обробки та обміну даними між внутрішніми системами Мінсоцполітики та зовнішніми системами інших установ, зокрема з використанням системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.

E-SOCIAL забезпечує інформаційну взаємодію з державними електронними інформаційними ресурсами, використовуючи шлюзи обміну і інші способи отримання інформації.

Користувачі E-SOCIAL наповнюють Систему інформацією про призначення, нарахування, здійсненні контролю за дотриманням вимог законодавства при наданні соціальної підтримки, відносини надавачів та отримувачів соціальної підтримки, нарахуванні та проведенні виплат; підтримують в актуальному стані кваліфікований сертифікат відкритого ключа; забезпечують скасування, блокування та відновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа; інформують власника E-SOCIAL про зміну повноважень, скасування, блокування та поновлення кваліфікованого сертифіката відкритого ключа; забезпечують захист інформацію в E-SOCIAL відповідно до законодавства.

Єдиний державний реєстр соціальної сфери – це автоматизована система обліку інформації про одержувачів і надавачів соціальних виплат, допомоги, пільг, соціальних послуг та житлових субсидій, відносинах надавачів та отримувачів соціальної підтримки. Він включає реєстр надавачів та отримувачів соціальної підтримки.

Реєстр надавачів соціальної підтримки складається з трьох розділів, які містять відомості про:

  • – органах соціального захисту населення, що надають, що призначають і виплачують соціальну допомогу, пільги, житлові субсидії;
  • – надавачів соціальних послуг (крім фізосіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності);
  • – надавачів соціальних послуг – фізосіб, які надають соціальні послуги з догляду без здійснення підприємницької діяльності.

Реєстри одержувачів соціальної підтримки та надавачів соціальної підтримки формуються на основі Системі E-SOCIAL.

Відомості з Єдиного державного реєстру соціальної сфери формуються і надаються тільки за допомогою програмних засобів його ведення з обов’язковим присвоєнням ідентифікатора особи реєстру, фіксацією дати і часу їх формування. Доступ до відомостей з цього Реєстру надається тільки після попередньої ідентифікації особи із застосуванням кваліфікованої електронного підпису.

http://jurliga.ligazakon.ua/news/2019/7/31/188138.htm