На своєму засіданні 12 червня 2019 року уряд схвалив Концепцію “Сучасне відповідного напряму підготовки (професійно-технічну) освіту”. Документ визначає ключові напрямки реформи до 2027 року.
Концепція передбачає передачу управління і фінансування на місця, створення мережі центрів досконалості, нові стандарти та модернізацію інфраструктури. Реформа профосвіти буде супроводжуватися не тільки масштабною модернізацією інфраструктури, але і зміною стандартів і навчання майстрів і вчителів, які викладають в Профтех.
В цілому зміни будуть проходити за трьома напрямками: фінансування, якість освіти і державно-приватне партнерство.
Передбачено, що фінансування і управління закладами перейде на обласний рівень. Заклади отримають більшу автономію в частині використання фінансів, зможуть самостійно залучати додаткові ресурси на покращення інфраструктури, працювати по власним освітнім програмам.
Отримавши адміністративні повноваження, місцева влада зможе самостійно оптимізувати мережу, наприклад, об’єднуючи кілька Профтех в одне багатопрофільний заклад. Органом, який здійснюватиме нагляд за розподілом коштів між закладами, а також сприяти співробітництву закладів з бізнес-партнерами, будуть новостворені регіональні ради профосвіти.
Оновити навчальний зміст заплановано через розробку стандартів профосвіти. Новим також буде створення мережі кваліфікаційних центрів, які будуть проводити оцінку і визнання результатів навчання, підтвердження професійних кваліфікацій і т. П.
Серед інших механізмів підвищення якості освіти – збільшення практичної складової навчання. Для цього в закладах оновлять матеріально-технічну базу, а до проведення занять майстри зможуть залучати фахівців з досвідом реальної роботи на підприємствах.
Для поглиблення державно-приватного партнерства Концепція передбачає розвиток дуальної форми освіти і залучення роботодавців до освітнього процесу, наприклад, через спільне оцінювання учнів.
Однією з новацій є створення мережі Центрів професійної досконалості. Заплановано, що це будуть інноваційні центри з сучасним обладнанням, майданчиком для комунікацій, навчання і обміну досвідом. Там працюватимуть фахівці, які будуть допомагати школярам визначитися з професією, учням і випускникам Профтех – працевлаштуватися за фахом, а досвідченим фахівцям – пройти перенавчання, отримати часткову кваліфікацію або нове утворення.
http://jurliga.ligazakon.ua/news/2019/6/14/186978.htm