Як повернути гроші за проблемною інтернет-покупкою

Начальник Головного територіального управління юстиції у Львівській області Микола Станищук роз’яснив, коли можливо повернути гроші у випадку неправомірних дій інтернет-продавця або помилки платежу.

Чарджбек (англ. chargeback) – можливість повернення грошей на картку у випадку неправомірних дій продавця або інших обставин.

Як здійснити чарджбек?

Подати заяву в банк для скасування транзакцій. Деякі банки надають власні шаблони заяв.

В яких випадках можна повернути гроші?

Гроші повертаються, якщо товар:

  • не доставлений;
  • є підробкою;
  • не відповідає тому, що вказано на сайті.

Інструмент чарджбека надається тільки платіжними системами Visa або MasterCard, тому для повернення коштів важливо, щоб оплата була здійснена саме з картки Visa або MasterCard.

Інші випадки, коли може здійснюватись чарджбек:

– суму списали два рази;

– списана сума є більшою, ніж заявлена вартість товару;

– з карти списана сума за товар, який власник не купував;

– банкомат не видав грошей, але списав з карти.

У яких випадках вам відмовлять у чарджбеке?

Якщо оплату здійснено:

– більш, ніж 540 днів тому;

– готівкою;

– прямим переказом або з картки на картку.

Які документи потрібно надати для отримання чарджбека?

– заяву (українською та англійською мовами);

– докази (листування з продавцем до виникнення конфліктної ситуації, листування в соціальних мережах, договір, скріншоти);

– листування з продавцем після виникнення конфліктної ситуації (докази того, що власник картки намагався вирішити ситуацію з продавцем);

– банківська виписка.