Начальник Головного територіального управління юстиції у Львівській області Микола Станищук роз’яснив, коли можливо повернути гроші у випадку неправомірних дій інтернет-продавця або помилки платежу.
Чарджбек (англ. chargeback) – можливість повернення грошей на картку у випадку неправомірних дій продавця або інших обставин.
Зміст
Як здійснити чарджбек?
Подати заяву в банк для скасування транзакцій. Деякі банки надають власні шаблони заяв.
В яких випадках можна повернути гроші?
Гроші повертаються, якщо товар:
- – не доставлений;
- – є підробкою;
- – не відповідає тому, що вказано на сайті.
Інструмент чарджбека надається тільки платіжними системами Visa або MasterCard, тому для повернення коштів важливо, щоб оплата була здійснена саме з картки Visa або MasterCard.
Інші випадки, коли може здійснюватись чарджбек:
– суму списали два рази;
– списана сума є більшою, ніж заявлена вартість товару;
– з карти списана сума за товар, який власник не купував;
– банкомат не видав грошей, але списав з карти.
У яких випадках вам відмовлять у чарджбеке?
Якщо оплату здійснено:
– більш, ніж 540 днів тому;
– готівкою;
– прямим переказом або з картки на картку.
Які документи потрібно надати для отримання чарджбека?
– заяву (українською та англійською мовами);
– докази (листування з продавцем до виникнення конфліктної ситуації, листування в соціальних мережах, договір, скріншоти);
– листування з продавцем після виникнення конфліктної ситуації (докази того, що власник картки намагався вирішити ситуацію з продавцем);
– банківська виписка.