Як влаштувати дитину у позашкільну інклюзивну групу?

Кабінет Міністрів визначив порядок зарахування дитини з особливими освітніми потребами у позашкільний заклад і принципи роботи таких закладів.

Відповідну постанову Уряд прийняв 21 серпня 2019 року.

“Прийнята постанова вперше в Україні встановлює чіткі правила щодо організації інклюзивного навчання поза школи. У документі ми прописали всі необхідні кроки – від того, що робити батькам для зарахування дитини до дій адміністрації закладу та його засновників. Це дуже важливо, адже наша мета – розвивати инклюзию в різних закладах освіти. Раніше такі ж порядки вже були затверджені для дитсадків, шкіл, профтехов і вишів. Тобто вже існують правила організації інклюзії для всіх рівнів освіти”, – зазначив перший заступник Міністра освіти і науки Павло Хобзей.

Так, щоб дитини з особливими освітніми потребами зарахували у позашкільний заклад, його батькам або законним представникам потрібно подати відповідну заяву. До нього необхідно додати документи, що підтверджують наявність ООП (висновок ІРЦ, індивідуальну програму реабілітації особи з інвалідністю).

Отже керівник закладу зобов’язаний створити інклюзивну групу. Він також повинен сформувати команду психолого-педагогічного супроводу, в яку повинні входити педагогічні працівники, адміністрація закладу та при необхідності інші фахівці. Ця команда повинна працювати над розробкою індивідуального навчального плану разом з дитиною з особливими освітніми потребами та його батьками.

Важливо, що для старту роботи інклюзивної групи заклад позашкільної освіти має відповідати таким вимогам:

  • – архітектурна доступність будівель, приміщень і прилеглої території;
  • – підтримка принципів універсального дизайну у сфері освіти;
  • – відповідна матеріально-технічна та навчально-методична база.

Їх повинні забезпечити адміністрація та засновники закладу.

Крім того, 21 серпня 2019 Уряд прийняв постанову щодо продовження навчання на 2 роки школярам з особливими ообразовательными потребами.

Йдеться про учнів інклюзивних класів початкової та базової школи. На кожному з цих рівнів навчання може бути продовжено на 1 рік.